Nauka zgodna z potrzebami dzieci
Dziecko do efektywnego uczenia się potrzebuje doświadczać, eksperymentować, tworzyć, dotykać i ruszać się. Dlatego szczególnie bliskie są nam metody i podejścia zgodne z dzisiejszą wiedzą o tym jak efektywnie uczą się dzieci.
W naszej praktyce edukacyjnej inspirujemy się:
- Planem Daltońskim
- Metodą projektową
- Pedagogiką Celestyna Freineta
- Pedagogiką przygody
- Dziecięcą Matematyką
- Pomocami Marii Montessori
- Jasperem Jull’em
- Januszem Korczakiem
- Porozumieniem bez przemocy
Regularnie prowadzimy zajęcia w terenie, wykorzystujemy elementy edukacji leśnej i stosujemy ocenianie kształtujące, które wspiera proces uczenia się.
Uczenie się w relacji
Wiemy, że dzieci uczą się w relacji – z nauczycielem, któremu ufają oraz w klasie, w której czują się bezpieczne. Dlatego dużo wysiłku wkładamy w zintegrowanie klasy, w rozwój społeczny dzieci oraz zbudowanie relacji między każdym dzieckiem a jego nauczycielami i tutorami.
Pragniemy, aby nawet podczas realizacji podstawy programowej, podejmować działania sprzyjające nauce współpracy i wzajemnej pomocy między uczniami. Naszym celem jest stworzenie zespołu, w którym każdy uczeń jest znany, akceptowany i doceniany. Wierzymy, że takie podejście nie tylko wspiera dobrostan emocjonalny dzieci, ale również znacząco podnosi efektywność procesu uczenia się.
Program Me&You – rozwój inteligencji emocjonalnej
Podczas zajęć w ramach autorskiego przedmiotu Me&You, w sposób dostosowany do wieku, rozwijamy:
- Inteligencję emocjonalną dzieci
- Odporność psychiczną i elastyczność
- Umiejętność rozumienia innych
- Zdolności komunikacyjne i współpracy
- Umiejętność pracy z błędem i porażką
Pomagamy uczniom poznawać siebie – swoje predyspozycje, mocne strony i możliwości. Co więcej, systematycznie ćwiczymy krytyczne myślenie oraz kreatywność, umiejętności niezbędne w dynamicznie zmieniającym się świecie.
Nauki przyrodnicze i ścisłe – inspirujące odkrywanie świata
Chcemy zachęcić dzieci do poznawania nauk ścisłych i przyrodniczych. Nasz program zakłada rozszerzone podejście do tych dziedzin, co pozwala na realizację ciekawych, zintegrowanych projektów obejmujących kilka przedmiotów.
Nasze podejście do nauk przyrodniczych charakteryzuje:
- Uczenie przez eksperymentowanie
- Samodzielne przeprowadzanie badań przez uczniów
- Wyciąganie wniosków zamiast podawania gotowej wiedzy
- Integracja treści z różnych przedmiotów w ramach projektów
Stosowane przez nas metody sprawiają, że nauki przyrodnicze stają się dostępne i interesujące dla wszystkich dzieci, niezależnie od ich naturalnych predyspozycji. Sam sposób prowadzenia działań projektowych wzmacnia u każdego ucznia myślenie krytyczne i badawcze, pobudzając jednocześnie naturalną ciekawość i radość z odkrywania.
Język angielski – droga do dwujęzyczności
W Open Wings oferujemy rozszerzoną podstawę programową w zakresie języka angielskiego. Codzienne lekcje prowadzone są po angielsku, metodami aktywnymi i z wykorzystaniem odpowiednich podręczników. Dodatkowo dążymy do realizacji niektórych przedmiotów w całości po angielsku.
Kontakt z językiem angielskim zapewniamy poprzez:
- Codzienne lekcje prowadzone metodami aktywnymi
- Realizację wybranych przedmiotów po angielsku
- Obecność nauczyciela angielskojęzycznego podczas zajęć świetlicowych
- Angielskojęzyczne projekty, aktywności STEAM, zajęcia kulinarne i plastyczne
- Komunikację w języku angielskim podczas wycieczek i wybranych lekcji
Dzięki temu podejściu dzieci przyswajają język angielski metodą immersji (zanurzenia językowego), co stanowi naturalną drogę do dwujęzyczności, którą uczniowie osiągają do końca nauki w naszej szkole podstawowej.